Каляровая схема:

Шрыфт: Міжлітарная адлегласць: Памер шрыфта: Выявы:

Лагатып На галоўную старонку Версія для людзей са слабым зрокам РУС БЕЛ 80 гадоў перамогі Лагатып

УСТАНОВА АДУКАЦЫІ
"СТОЛІНСКІ ДЗЯРЖАЎНЫ
АГРАРНЫ КАЛЕДЖ"

Год добраўпарадкавання

Рэспубліканская антытытунёвая інфармацыйна-адукацыйная акцыя "Беларусь супраць тытуню"

СААЗ сцвярджае, што тытунь з'яўляецца адной з самых сур'ёзных пагроз здароўю чалавека, якая кожны год забірае жыцці прыкладна сямі мільёнаў чалавек.

Штогод 31 мая праводзіцца Міжнародны дзень без курэння. У сувязі з сістэматычнымі, агрэсіўнымі і ўпартымі намаганнямі вытворцаў па фарміраванні новага пакалення пакупнікоў тытуню арганізавана антырэкламная кампанія, якая накіравана на тое, каб прыцягнуць моладзь да ўдзелу ў барацьбе супраць тытунёвай залежнасці.

У рамках глабальнай кампаніі, прысвечанай Сусветнаму дню без курэння, плануецца:

  • расказаць аб тым, як вытворцы тытунёвых вырабаў выкарыстоўваюць маніпулятарскія прыёмы для прасоўвання прадукцыі сярод моладзі, уключаючы выпуск новых і ўнікальных прадуктаў на рынак, прымяненне араматычных дабавак і іншых прывабных характарыстык для спажыўцоў.
  • забяспечыць моладзь інфармацыяй аб мэтах і стратэгіі тытунёвай індустрыі ў сваім імкненні прыцягнуць цяперашнія і будучыя пакаленні да спажывання яе прадукцыі.
  • пашырыць сферу ўплыву лідэраў грамадскiх меркаванняў ў розных галінах (поп-культура, сацыяльныя сеткі, навучальныя ўстановы), каб абараняць правы моладзі і актыўна змагацца супраць тытунёвага бізнэсу, стымулюючы рэальныя змены ў грамадстве.

Метады, якія выкарыстоўваюць вытворцы тытунёвых вырабаў для ўплыву на моладзь:

  • даданне араматычных дабавак з прыемнымі для моладзі пахамі (вішня, жавальная гумка, цукровая вата) у склад тытунёвых вырабаў, што можа прывабіць маладых людзей і адцягнуць іх увагу ад небяспекі для здароўя, стымулюючы паспрабаваць гэтыя прадукты.
  • стварэнне прывабных вырабаў з прыгожым дызайнам, зручных у звароце і здольных маскіравацца пад іншыя прадметы (напрыклад, калі яны маюць форму флэш-карты ці цукеркі).
  • актыўная рэклама вырабаў, якія быццам бы з'яўляюцца "больш бяспечнымі" або "больш экалагічнымі" альтэрнатывамі традыцыйным цыгарэтам, нягледзячы на адсутнасць дакладных навуковых доказаў, якія пацвярджаюць такія заявы.
  • папулярызацыя і прасоўванне тытунёвых вырабаў з дапамогай партнёрскіх пагадненняў з вядомымі асобамі і лідэрамі меркаванняў (напрыклад, на платформе Instagram) і арганізацыя конкурсаў, спансiраваных вытворцамі.
  • схаваная рэклама тытунёвай прадукцыі ў фільмах, тэлешоў і анлайн-трансляцыях.

Глабальная супольнасць не павінна дапускаць, каб тытунёвая прамысловасць падманвала маладое пакаленне пад маркай барацьбы за свабоду выбару, імкнучыся толькі да нажывы і ахвяруючы мільёнамі жыццяў штогод.

Сусветная арганізацыя аховы здароўя настойліва заклікае ўплывовых лідэраў у поп-культуры, сацыяльных сетках, адукацыйных установах, якіх моладзь ведае і паважае, казаць праўду пра тое, як кампаніі выкарыстоўваюць маніпуляцыі для фарміравання новага пакалення карыстальнікаў тытуню.

Згодна з праведзеным даследаваннем "Распаўсюджанасць фактараў рызыкі неінфекцыйных захворванняў (НIЗ) у Рэспубліцы Беларусь STEPS 2016-2017", у Беларусі колькасць курцоў складае каля трэці насельніцтва (29,6%). Пры гэтым была выяўлена значная розніца ў распаўсюджанасці курэння сярод мужчын і жанчын: амаль палова мужчын (48,4%) і 12,6% жанчын кураць і тым самым падвяргаюць сябе высокай рызыцы развіцця НIЗ. У сельскіх раёнах кураць больш, што абумоўлена наяўнасцю большай колькасці курцоў сярод мужчын (54,1%), чым сярод жыхароў горада (43,3%). У той жа час, доля жанчын-курцоў у сельскай мясцовасці практычна не адрозніваецца ад долі жанчын-курцоў у горадзе.

Сярод усіх удзельнікаў даследавання сярэдні ўзрост пачатку курэння склаў 17,5 года (16,9 года для мужчын і 19,9 года для жанчын).

Прыкладна трэць курцоў (32,7%) спрабавалі кінуць курыць на працягу мінулага года. Існуе патэнцыял для прадастаўлення падтрымкі пацыентам, якія жадаюць кінуць курыць. 63,6% апытаных атрымалі параду ад лекара ці іншага медыцынскага працаўніка кінуць курыць; сярод мужчын гэты працэнт склаў 64,5%, а сярод жанчын - 60,4%. З апытання высветлілася, што больш за тры чвэрці рэспандэнтаў ва ўзросце ад 60 да 69 гадоў (76,2%) атрымлівалі параду кінуць курыць, як мужчыны (75,7%), так і жанчыны (79,2%). Акрамя таго, кожны другі курэц ва ўзросце ад 18 да 29 гадоў (54,7%) таксама атрымліваў падобную параду.

Традыцыйна, Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь падтрымлівае і арганізуе рэспубліканскую акцыю "Беларусь супраць тытуню", прапанаваную СААЗ.

У рамках гэтай акцыі плануецца арганізаваць прэс-канферэнцыі і "круглыя сталы" у фармаце "відэа", а таксама правесці гутаркі аб прафілактыцы курэння з удзелам прадстаўнікоў арганізацый аховы здароўя, адукацыі, культуры, спорту і турызму, праваахоўных органаў і грамадскіх арганізацый. Таксама будуць праведзены дні адкрытай інфармацыі і кансультацыі для насельніцтва па пытаннях прафілактыкі курэння ва ўстановах аховы здароўя нашай рэспублікі. Для правядзення Сусветнага Дня без тытуню ў органах дзяржаўнага кіравання і падведамасных ім арганізацыях былі запушчаны інфармацыйна-адукацыйныя мерапрыемствы пад кіраўніцтвам Міністэрства аховы здароўя. У рэгіёнах рэспублікі будуць арганізаваны інфармацыйна-адукацыйныя мерапрыемствы, накіраваныя на падтрыманне здаровага ладу жыцця і прадухіленне захворванняў лёгкіх, звязаных з ужываннем тытуню.


Абараніце сваё дзіця ад тытуню Флаер Абараніце сваё дзіця ад тытуню Флаер Абарот
Жыць без тытуню Постэр